על רקע האסונות והגזירות: גדולי ישראל בקריאה לציבור להתחזק

אבי רבינא 1 Comment on על רקע האסונות והגזירות: גדולי ישראל בקריאה לציבור להתחזק

גדולי ישראל קוראים לציבור: "חוב גמור מוטל עלינו לתפוס אומנות אבותינו בידנו, לקרוע שערי שמים בתפילה להוסיף כל אחד פרק תהלים דבר יום ביומו, ולהתחזק בלימוד התורה כפי היכולת, ובפרט להתעורר בדברים שבין אדם לחבירו להיות כולנו כאחד"

שר התורה הגאון ר' חיים קנייבסקי וראש הישיבה הגאון ר' גרשון אדלשטיין
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

גדולי הדור, מרן שר התורה הגאון ר' חיים קנייבסקי ומרן ראש הישיבה הגאון הרב גרשון אדלשטיין, יוצאים בקריאה לציבור להתחזק על רקע האסונות וגזירות הממשלה.

תחת הכותרת "אחינו בני ישראל עורו והתעוררו", מתפרסם הבוקר (שלישי) מכתב בשם גדולי הדור. "מצויים אנו במצב שאין לך יום שאין קללתו מרובה משל חבירו, ונתקיים בנו המקרא שכתוב "כי תמצאן רעות רבות וצרות", בטרגדיות קשות וכאובות וריבויין של חוליים רעים וקשים ל"ע, ובגזירות הממשלה המבקשים לעקור את כל החיבור של ישראל ליהדות, וזוממים לפגוע בלומדי התורה ח"ו, ובוודאי הקב"ה עושה כל זה כדי לעוררנו להתקרב אליו".

עוד נכתב: "מלבד כל זה העולם מצוי בטלטלה ואין איש יודע מה ילד יום, וסכנת מלחמה במקום אחד עלולה לגרום לשערוריה בכל העולם כולו, וכבר אמרו ז"ל שאין פורענות באה לעולם אלא בשביל ישראל.

"ועל כן חוב גמור מוטל עלינו לתפוס אומנות אבותינו בידנו, לקרוע שערי שמים בתפילה להוסיף כל אחד פרק תהלים דבר יום ביומו, ולהתחזק בלימוד התורה כפי היכולת, ובפרט להתעורר בדברים שבין אדם לחבירו להיות כולנו כאחד", כתבו גדולי ישראל לציבור.

"ולבני הישיבות נקרא, אין מזרזין אלא למזורזין, להוסיף אומץ וחיזוק שלא להתעניין מדברים שהם חוץ מהלימוד, גם חומר גדול יש באותם מיעוטא דמיעוטא דבטל שיוצאים מארצנו הקדושה, אשר מלבד שהדבר אסור בהלכה, גם יש בזה סכנות רבות ברוחניות ובגשמיות, ולא נצרכא לבוא בדבר מעלת המדבריות של דורנו היכלי הישיבות הנעלים כי"ר, שמלבד שהם בית גידול המסור לנו מימות שם ועבר לגדל ולרומם נפש האדם בכל דרכי העלייה, הרי הם מגן ותריס מרוחות הזעף המסוכנות, ואם בדורות הראשונים כן, על אחת וכמה וכמה בדורנו אנו הי"ו.

"וע"י החיזוק בכל הדברים האלה נזכה לישועתן של ישראל במהרה, כמו שנעשה לאבותינו בימי חודש זה שנהפך להם לשמחה", נכתב במכתב עליו חתומים מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי ומרן הגרי"ג אדשלטיין.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    גדולי ישראל כרגיל יודעים לנגוע בנקודה האמיתית כפי שמרדכי הצדיק ידע בשעתו מה סיבת הגזירה ומה התיקון מהשורש , גם על מנהלי מוסדות לאמץ את קריאתם בסיפא דדבריהם בין אדם לחברו